Sunday, September 20, 2015

YPC ANJUR SEMINAR PEPERIKSAAN

     Pelajar tingkatan tiga sekolah angkat YPC tekun menjawab soalan dalam Seminar Ppeperiksaan PT3 anjuran Yayasan 
     itu di Kuala Lumpur, baru-baru ini.


Yayasan Pendidkan Cheras, sejak sesi awal persekolahan tahun ini mengadakan seminar peperiksaan bagi meingkatkan persediaan 500 pelajar tahun 6 dan tingkatan 3 dari sekolah-sekolah angkatnya.
Baru-baru ini, Bior Latihan dan Pendidikan YPC telah mengundang guru-guru subjek yang berpengalaman untuk membimbing pelajar tingkatan tiga memahami kaedah yang betul menjawab soalan mengikut kehendak struktur peperiksaan dalam satu Seminar Peperiksaan Pentaksiran Tingkatan Tiga (PT3) di Kuala Lumpur. 
 Pengerusi YPC, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee berkata, program pendidikan seperti ini akan diadakan secara berterusan agar pelajar di sekolah-sekolah  angkat YPC membuat persediaan secara lebih berfokus untuk menghadapi peperiksaan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR). PT3 dan juga Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).
''Seminar peperiksaan yang kita adakan ini, merupakan satu lagi komitmen berterusan YPC unrtuk membantu kecemerlangan sekolah-sekolah angkat.
Kita ingin melihat kejayaan yang berterusan di peringkat sekolah-sekolah angkat , hingga mampu menjadi contoh atau role model kecemerlangan kepada sekolah-sekolah lain, katanya - Artikel akhbar UM -21 Sept 2015

No comments:

Post a Comment