Tuesday, March 1, 2011

TPM RASMI KOLEJ BARU YPC-iTWEB

TIMBALAN Perdana Menteri, YAB Tan Sri Muhyiddin Yassin yang juga Menteri Pelajaran Malaysia akan merasmikan kolej baru YPC-iTWEB, yang terletak di No.7 Jalan Jejaka, Taman Maluri, Cheras Kuala Lumpur (bersebelahan Pusat Penjaja DBKL)  pada 24 Mac ini (Khamis) pukul 2.00 petang.

Kolej baru YPC-iTWEB yang dibina di atas kawasan seluas kira-kira satu ekar dengan menelan belanja sebanyak RM30 juta siap sepenuhnya awal tahun ini.

Kolej baru yang mempunyai empat tingkat itu pada awal penubuhannya pada tahun 2001 hanya menumpang di sebuah bangunan kedai.

Majlis pecah tanah pembinaan tapak kolej baru tersebut telah disempurnakan oleh Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohd. Khaled Nordin.

Pengerusi YPC, Datuk Wira Syed Ali Alhabshee yakin dengan pembukaan kolej baru itu akan meningkatkan lagi penyertaan para pelajar khususnya daripada golongan berpendapatan rendah.

Beliau berharap dengan adanya kolej baru YPC-iTWEB, ianya memberi peluang kepada kolej ini untuk dinaikkan taraf kepada taraf universiti dengan menawarkan pengajian di peringkat ijazah dan Sarjana Muda.

“Kolej baru YPC-iTWEB ini adalah mercu tanda perjuangan kita untuk membangunkan ilmu pendidikan dengan mansasarkan para pelajar daripada keluarga berpendapatan rendah supaya mereka menjadi warganegara berilmu yang berguna untuk masa depan negara,” katanya.








No comments:

Post a Comment