Monday, August 18, 2014

SEMINAR UPSR MANTAPKAN PERSEDIAAN PELAJAR SEKOLAH ANGKAT YPC







Yayasan Pendidikan Cheras (YPC) menganjurkan seminar khas untuk menghadapi Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) kepada 250 calon peperiksaan itu daripada sekolah-sekolah angkatnya di Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Objektif utama seminar ini adalah untuk membimbing dan menbantu murid-murid sekolah angkat YPC yang terpilih memantapkan persediaan mereka untuk menduduki UPSR pada awal September 2014.

Dibawah bimbingan Guru Cemerlang yang berpengalaman, seminar ini fokus kepada subjek Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Matematik dan Sains.

Seminar ini merupakan kesinambungan kepada beberapa program kecemerlangnan yang telah dilaksanakan oleh YPC sejak awal tahun ini bagi meningkatkan pencapaian dan kejayaan murid serta prestasi sekolah-sekolah angkatnya dalam peperiksaan UPSR tahun 2014.

Mulai Jun lalu, YPC menaja akhbar pendidikan Tutor Utusan Malaysia kepada 1,350 murid tahun 6 sekolah- sekolah angkatnya bagi tempoh 12 minggu sehingga bermulanya peperiksaan UPSR. - artikel penuh utusan malaysia-18/8/14

No comments:

Post a Comment